Je mail ophalen gebeurt via je mailserver die aan je domein gekoppeld is. EazyMatch benadert deze mailserver op dezelfde manier. Het is van belang dat je weet welke gegevens nodig zijn om connectie te maken met je mailserver via IMAP.

Instellen mailaccount
Voor het instellen van je account-gegevens ga je als volgt te werk:

  • open het werkscherm voor het instellen van je account-gegevens
  • voer je account-naam in (dit is de naam die een ontvanger van je mail te zien krijgt)
  • voer je gebruikersnaam in
  • voer je wachtwoord in
  • voer de map-naam in van je ‘outbox’ (meestal ‘Verzonden items’ of ‘Send items’)
  • kies je verbindingstype (afhankelijk van je mailondersteuning)
  • voer je ‘imap – host’ in, dit is het adres van je inkomende mailserver (bijvoorbeeld imap.jedomein.com)
  • voer je ‘imap – poort’ in, dit is het poortnummer voor het ophalen van inkomende e-mail
  • voer ‘smtp – host’ in, dit is het adres van je uitgaande mailserver (bijvoorbeeld smtp.jedomein.com)
  • voer je ‘smtp – poort’ in, dit is het poortnummer voor het versturen van uitgaande e-mail

Mochten bovenstaande gevens niet bekend zijn dan kun je deze opvragen bij je e-mailbeheerder of internetprovider. Indien je niet weet wie dit zijn dan kun je dit meestal achterhalen aan de hand van je domeinnaam via sidn.

Testen mail-koppeling
na het invoeren van je account-gegevens kun je testen of er succesvol verbinding wordt gemaakt met je mailserver.

  • klik op ‘check’ (links onderin)
  • indien succesvol krijg je de volgende melding:
  • indien succesvol klik je op ‘ok’ en ‘opslaan’, anders controleer je de account-gegevens en voer je opnieuw de ‘check’ uit
Note: Indien je mail door Google wordt ondersteund kun je deze instellen in andere mailprogramma’s. Lees meer over het instellen van je mailaccount in andere programma’s.

<< terug