Bij de oplevering van een EazyMatch systeem zullen de gebruikers reeds aangemaakt zijn. Het aantal gebruikers is overeenkomstig met het aantal licenties dat is afgenomen. Indien nodig kun je nieuwe gebruikers aanmaken en bestaande gebruikersgegevens wijzigen of verwijderen.

Het instellen van de gebruikersgegevens gaat als volgt:

  • klik op ‘Systeem’
  • kies voor ‘Beheer’
  • klik op ‘Gebruikers’
  • Toevoegen: klik op het ‘+’ -teken om een gebruiker toe te voegen (voer gebruikers-naam in)
  • Bewerken: klik dubbel op een gebruiker om de gegevens te bewerken
  • Verwijderen: selecteer een gebruiker en klik op het kleine ‘-’ rechtsboven om de gebruiker te verwijderen
    Bij het bewerken of toevoegen van een gebruiker zal er een werkscherm voor het instellen van de gebruikersgegevens verschijnen. Het eerste tabblad bestaat uit ‘Contactgegevens’.
    Het tweede tabblad bestaat uit ‘Organisatie’. Hier kun je aan geven tot welke organisatie de gebruiker behoort.

    Het derde tabblad bestaat uit ‘Roles’. Hier kun je aangeven welke rechten de gebruiker heeft. Tenzij een organisatie anders heeft opgegeven, worden alle door Eazymatch opgeleverde gebruikers standaard uitgerust met de rol van ‘Beheerder’. Indien nodig pas de standaard oplevering naar organisatie-eigen inzicht aan.

    Voor verdere uitleg over de verschillende rollen klik HIER.

    Het vierde tabblad bestaat uit ‘Account’. Hier worden de status, inloggegevens en aanhef ingevuld.
    Het instellen van de inlog gegevens van de gebruiker gaat als volgt:

    1. gebruikersnaam: type een inlognaam bestaande uit minimaal 6 karakters
    2. wachtwoord: maak een wachtwoord aan waarmee de gebruiker moet inloggen
      • automatisch: klik op het ‘sleutel’ icoontje om een wachtwoord te genereren.
      • handmatig: type een wachtwoord bestaande uit minimaal 6 karakters waarvan minimaal één hoofdletter en één cijfer
    3. login versturen: eenmaal gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt, kun je middels checkbox ervoor kiezen de login gegevens naar het e-mail adres te sturen van de gebruiker.

Wanneer een gebruiker zijn/haar inloggegevens is vergeten, dan kan een mede gebruiker, mits die bevoegd is, nieuwe inloggegevens aanmaken. Wanneer degene, die zijn/haar inloggegevens is vergeten, de enige (bevoegde) gebruiker is, kun je contact opnemen met EazyMatch.
<< terug